Guardian publication corrects false claim that Israel used ‘chemical weapons’ in Gaza

The Jerusalem Post just reported the following regarding a false allegation against Israel made by Nabila Ramdani in an Observer commentary on Aug. 31:

Israel won a small battle Sunday against creeping attempts to equate Israel’s use of white phosphorous in Gaza to Syrian President Bashar Assad’s use of chemical weapons when the Observer in Britain issued a correction on the matter Sunday.

“Contrary to the impression given in Assad is a war criminal, but an attack will do nothing for the people of Syria”(Comment, last week, page 34), white phosphorus, used by Israeli forces in Gaza in 2008, is not a chemical weapon as understood by the Chemical Weapons Convention, and its use is in itself not ‘in breach of all international conventions,” the paper [a sister publication of the Guardian] noted on Sunday.

 Read the rest of the story here.

(Note: Though the correction was published at the Observer’s ‘For the record‘ page, the essay by Ramdani has not yet been revised accordingly.)

Written By
More from Adam Levick

Why BDS activist Malia Bouattia couldn’t answer Jon Snow’s question on Israel boycott

One of the reasons given by the British government for plans to...
Read More