CiF Watch prompts correction to erroneous Times of London headline

On Aug. 5th, the Times of London published an article (pay wall) titled ‘Refugee camp hit as Israel admits it broke truce’.
headline times of london
However, the article didn’t include any information even suggesting that Israel had “admitted” breaking the truce.  Indeed, news sites reported that the time of the attack (aimed at a senior Hamas operative) was clearly in dispute.
After several complaints to Times editors, they agreed to revise the headline.
revisedThe print edition ran this correction:
times 2
 
We commend Times editors for their positive response to our complaint.

Written By
More from Adam Levick
Bizarre claim in the Guardian: 'Red roofs are mandatory in Israeli settlements'
‘What can ‘forensic architecture’ reveal about the conflict in Gaza?‘, Guardian, Sept...
Read More
0 replies on “CiF Watch prompts correction to erroneous Times of London headline”