CiF Watch prompts correction to UK newspaper claim Jews 'stormed the mosque'

A few hours ago, we posted about a wildly inaccurate and propagandistic headline in a Nov. 2nd article at the British newspaper, The Telegraph.
headline
We noted that (contrary to the headline’s suggestion) the Jews in question had not attempted to enter, “storm” or force their way into the al-Aqsa Mosque.  Rather, they attempted to pray at the Temple Mount compound (the holiest site in Judaism), the general site where the al-Aqsa Mosque is located.
Though the subsequent text of the article clarified what actually occurred at the Temple Mount, we expressed our concerns to Telegraph editors that the headline would likely mislead readers, and they agreed to revise it accordingly.
Here’s how it appears now:
new
We commend Telegraph editors for the substantive correction.

Written By
More from Adam Levick
Jew hatred as liberal commentary: Guardian provides platform to vicious antisemite, Gilad Atzmon
The Guardian’s comfort with publishing essays by antisemites – providing their commentary includes...
Read More
0 replies on “CiF Watch prompts correction to UK newspaper claim Jews 'stormed the mosque'”