Economist stands by claim that prime minister's office approves Israel Hayom headlines

In two recent posts, we’ve investigated a claim made by The Economist that the prime minister’s office approves headlines at the Israeli newspaper, Israel Hayom.
Here’s the quote, from an article published at The Economist on April 8th. 

Yisrael Hayom is a freesheet owned by Sheldon Adelson, a casino mogul and supporter of Binyamin Netanyahu, Israel’s prime minister. Its headlines are routinely approved by the prime minister’s office.

We noted in both posts that it is of course true that Israel Hayom is staunchly pro-Bibi.  However, the suggestion that Netanyahu’s staff literally approves headlines at the popular newspaper represents a claim we’ve never previously come across.
Indeed, both Israel Hayom and a spokesperson for the prime minister’s office, Mark Regev, strongly denied the allegations. We have also learned that Israel Hayom is considering taking aggressive action in order to refute The Economist claim.
Yesterday, we received reply from editors at The Economist. They are standing by the claim, which is based on a source who they have full confidence in. 
Stay tuned.

Written By
More from Adam Levick
The Guardian & BBC, and a tall tale regarding a Palestinian ‘switched at birth’ in Gaza
Guardian journalists reporting on the Israeli-Palestinian Conflict at times seem to casually...
Read More
Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *