UK Media Watch prompts Guardian correction to misleading claim

Earlier, we posted about a Reuters article published at the Guardian on Feb. 25th on the latest news regarding the US legal battle over Palestinian terrorist Rasmieh Yousef Odeh.  Odeh killed two in an Israeli supermarket bombing in 1969.

Of course, as we pointed out to Guardian editors, there is no actual evidence to support Odeh’s allegations – and they remain just that, an unproven claim.

The Guardian agreed, and changed the strapline to reflect this fact.  It now reads:

new strapline

They also added the following addendum below the article:

addendum

For background on the topic, see posts at the blog Legal Insurrection.

Tags from the story
, ,
Written By
More from Adam Levick
'Footballer' Mahmoud Sarsak and Israel's plot “to eradicate Palestinian sports”
A 2012 Guardian report by Harriet Sherwood ‘Palestinian footballers hunger strike sparks fears...
Read More
Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *