UKMW prompts Indy correction over Shai Masot claim

Indy editors upheld our complaint and amended the passage, which now at least includes Erdan's unequivocal denial of Masot's alleged affiliation with his ministry.

On Feb. 6th, we posted about several false claims in an op-ed at the Independent by Ryvka Barnard (Senior Campaigns Officer at War on Want). One of the errors (which we complained about in an email to Indy editors) pertained to this passage:

oldThe Israeli in question is Shai Masot, who was the subject of a highly dubious Al Jazeera investigation last month into the Israel lobby’s alleged ‘penetration’ of the UK.  Masot was filmed during a private dinner conversation boasting that he’d love to take down Alan Duncan, MP.  However, Barnard’s claim that Masot, a low-level employee of the Israeli embassy, was an “emissary” of the Israeli Ministry of Strategic Affairs (written as if it was an undisputed fact) was contradicted in a tweet by the minister himself, Gilad Erdan. 

Indy editors upheld our complaint and amended the passage, which now at least includes Erdan’s unequivocal denial of Masot’s alleged affiliation with his ministry.

flatly-denied

Written By
More from Adam Levick

UK Media Watch prompts Indy correction – The Temple Mount is back in Jerusalem

We recently posted about a Sept. 12th article highlighting photos of Muslims celebrating...
Read More