Error acknowledged, complaint upheld – yet BBC inaccuracy still remains online

Over six months on, an inaccuracy twice acknowledged by the BBC remains in situ.

Back in August we noted that the BBC had published acknowledgement of an inaccuracy that had appeared in a BBC Radio 4 programme in May 2017 on its ‘Corrections and Clarifications’ page.

When notification of that correction was received, BBC Watch had already submitted a Stage 2 complaint to the BBC’s Executive Complaints Unit. The ECU has now informed us that the complaint was upheld.  

However, the programme concerned is still available online and it has not been edited to correct the presenter’s inaccurate claim (from 38:10) of “Jewish riots in the 1940s” in Manchester. Neither has any footnote been added to the webpage informing audiences that the ECU upheld a complaint concerning that statement.

BBC Watch has written to the ECU once again, pointing out that such an absurd situation does not inspire public confidence in BBC handling of editorial complaints.

Update: 

The BBC’s ECU has responded to BBC Watch’s communication:

“The programmes which remain available online stand as a record of what was broadcast, and the BBC doesn’t rewrite the record by editing them unless there’s some overriding reason to do so.  The usual action, where an error has been acknowledged, is to flag the fact on the relevant programme page and add a link to the published summary of the finding.  This has now been done in the case of the 23 May edition of The World Tonight.  I’m sorry it wasn’t done in time to forestall your email of 4 December.”

Related Articles:

BBC Radio 4’s ‘The World Tonight’ inverts history in Manchester

After nearly 3 months, BBC finally corrects Manchester inaccuracy

More from Hadar Sela
BBC’s Bowen dismisses Aleppo fears
On December 13th the BBC News website reported several UN statements concerning the situation...
Read More
Leave a comment

Your email address will not be published.