UKMW prompts Daily Mail correction to claim Tel Aviv is Israel’s capital

Despite the fact that  we've prompted corrections on this point continually over the years, UK media outlets continue to make errors regarding Israel's capital - by claiming, explicitly or implicitly, that Tel Aviv is Israel's capital. We caught two such errors yesterday, one at the Daily Express and the other at the Daily Mail.

Despite the fact that we’ve prompted corrections on this point continually over the years, UK media outlets continue to make errors regarding Israel’s capital – by claiming, explicitly or implicitly, that Tel Aviv is Israel’s capital.

We caught two such errors yesterday, one at the Daily Express and another at the Daily Mail.

We complained to editors at both publications under the terms of the accuracy clause of the Editors’ Code.

The Daily Express hasn’t yet replied, but we received a prompt reply and correction from editors at Daily Mail.  The sentence in question now reads:

As we’ve noted previously on such correction posts, the decision to remove “Tel Aviv” yet not replace it with “Jerusalem” is telling – suggesting that editors accept that it’s wrong to tell readers that Tel Aviv is the capital, but, inexplicably, are not willing to acknowledge that Jerusalem is the country’s official capital. 

Related Articles
Written By
More from Adam Levick
Indy characterises threats made to Lionel Messi as merely ‘Israeli claims’
What the Independent sold to readers as a victory for BDS was,...
Read More
0 replies on “UKMW prompts Daily Mail correction to claim Tel Aviv is Israel’s capital”