UKMW prompts Times of London to add paragraph on 2008 Israeli peace offer

A Times of London list of failed Israeli-Palestinian peace effortsstrangely omitted Ehud Olmert’s widely reported far reaching peace offer to the Palestinians in 2008 which was rejected by Mahmoud Abbas - a story which was actually covered by Times of London in 2009.  Following communication with editors, they agreed to add a new paragraph with information on the 2008 offer.

We recently posted about an article in The Times (Can Jared Kushner sell a peace deal without the Palestinians?, July 5th) by Anshel Pfeffer and Catherine Philp which included, as historical context on the new US peace plan, a list of “Failed Peace Attempts” going back to 1919. 

The problem, we noted, was that it strangely omitted Ehud Olmert’s widely reported far reaching peace offer in 2008 which was rejected by Mahmoud Abbas – a story which was actually covered by Times of London in 2009.  

The proposal addressed all the core issues of the conflict and would have created a Palestinian state in Gaza, 97% of the West Bank and established a capital in east Jerusalem.

Following communication with Times of London editors, they agreed to revise the section, adding the following paragraph to the article:

However, editors haven’t yet addressed our two other complaints about the article – a gratuitous reference to the fact that Jared Kushner is an “Orthodox Jew” (that we argued violates the Editors’ Code) and the false claim that Kushner “ordered” the US decision to move its embassy to Jerusalem.

Related Articles

 

Written By
More from Adam Levick
UK Media Watch’s most popular posts in 2015
Here’s a look back at our most popular posts in 2015.  UK...
Read More
0 replies on “UKMW prompts Times of London to add paragraph on 2008 Israeli peace offer”