Telegraph removes erroneous reference to the “State of Palestine”

A Dec. 30th Telegraph film review (“Mayor, review: memorable portrait of a Palestinian figurehead with an impossible amount on his plate”) opened with the following sentence:

Local government is a fraught juggling act in the city of Ramallah, once the headquarters of Yasser Arafat and now de facto capital of what’s officially known as the State of Palestine.

We complained to editors, pointing out that Palestine is our course NOT officially a state.  It doesn’t enjoy full UN membership, the UK does not recognize it as a state and – we noted – there are no mainstream British media outlets (including the Guardian) that refer to it as the “State of Palestine”. 

It took several weeks, and a few emails, but editors finally upheld our complaint and revised the sentence to remove the claim.

Local government is a fraught juggling act in the city of Ramallah, once the headquarters of Yasser Arafat and now de facto capital of what’s officially known as Palestine.

Though “Palestine” is still problematic, it’s a significant improvement over their factually inaccurate claim that the territory is an official state.

Related Posts
Written By
More from Adam Levick
The warped Tweets of Ali Abunimah: Burgas terror attack conspiracy edition
Ali Abunimah – contributor to ‘Comment is Free’ from 2006 to 2009,  co-founder of...
Read More
0 replies on “Telegraph removes erroneous reference to the “State of Palestine””