Financial Times corrects false claim on Israeli ‘annexation’

A Financial Times report by their Jerusalem correspondent Mehul Srivastava (“Benjamin Netanyahu yet to receive phone call from Joe Biden”, Feb. 10) included the following claim:

[Trump] delivered a series of pro-Israel decisions from the White House, including moving the US embassy to Jerusalem and unveiling a now-defunct peace plan that granted 60 per cent of the occupied West Bank to Israel.

The now defunct US plan in fact called for Israel to annex 30 per cent of the West Bank, not 60 per cent.

Green indicates the area which would become part of a Palestinian state.

International bodies like the UN, as well as every other mainstream media outlet which reported on the US peace proposal, ave been clear on this fact.

We contacted Financial editors, who promptly upheld our complaint and amended the erroneous sentence:

The former US president delivered a series of pro-Israel decisions from the White House, including moving the US embassy to Jerusalem and unveiling a now-defunct peace plan that granted 30 per cent of the occupied West Bank to Israel.

The following addendum was added:

Written By
More from Adam Levick
Gideon Levy’s reductionist vision of Israel
This was published at Just Journalism Today’s interview with Gideon Levy by Johann...
Read More
0 replies on “Financial Times corrects false claim on Israeli ‘annexation’”