BBC News ignores another UNRWA – Hamas story

At the end of last month we noted that the BBC had chosen not to report the story of an employee of the United Nations Relief and Works Agency (UNRWA) who was suspended following allegations of his election to the Hamas political bureau in the Gaza Strip.

Now another similar story has come to light.

“A senior Palestinian employee of a Gaza-based United Nations humanitarian agency was reportedly elected to Hamas’s political bureau, the top governing body of the terrorist organization the rules the Strip.

One the 15 members elected to the bureau in February’s internal elections was Muhammad al-Jamassi, a senior engineer employed by UNRWA, the UN agency in charge of Palestinian refugees, according to the Meir Amit Intelligence and Terrorism Information Center.

Jamassi has held various positions within Hamas since 2007, including in the group’s public relations department and its affiliated charities, the center said.

He currently serves as board chairman for the UNRWA engineering department in central Gaza, and oversees all off the agency’s infrastructure projects in the area.”

According to UNRWA figures, the UK was its third most generous donor in 2015, contributing nearly a hundred million US dollars to its budget. Hence, members of the British public may well be interested in seeing some serious investigative reporting from their national broadcaster on the issue of alleged links between the UN agency they help fund and the terror organisation that is proscribed by the British government.

Despite being one of the few international media organisations to have an office in the Gaza Strip and therefore being well-placed to cover this story, the BBC continues to date to refrain from doing so.  

More from Hadar Sela

BBC's Knell regurgitates Ha'aretz slurs

Hot on the heels of the BBC’s recent spate of binge reporting...
Read More