UKMW prompts Telegraph correction to erroneous headline on Israel embassy row

Yesterday, we posted and tweeted about the following egregious error in a report at The Telegraph on the scandal surrounding comments by a low-level Israeli employee, Shai Masot, uncovered by an Al Jazeera investigation on “the lobby”.

The Telegraph’s report on the comments of the employee was accompanied by a headline which claimed that the embassy official was Ambassador Mark Regev.

This afternoon, we heard back from Telegraph editors, who informed us that they corrected the headline.

Here it is:

new-headline

They also added the following addendum:

tely-correction

Written By
More from Adam Levick
The Guardian’s egregious double standards in reporting on sexual violence
It took the Guardian over three months to publish an article reporting...
Read More
Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *