UKMW prompts Times of London correction to claim Arab boycott began in 1967

Following communication with UK Media Watch, editors at Times of London corrected the false claim that the Arab boycott of Israel was in effect since 1967. As the correction now notes, the boycott was 'in effect' the moment Israel declared independence in 1948.

A Times of London article by Miriam Berger (Bahrain’s King Al Khalifa seeks to end Arab boycott of Israel, Sept. 23) included the following claim:

The Arab boycott of Israel has been in effect since the 1967 Six Day War. Egypt and Jordan, key members of the Arab League, have since signed peace treaties with Israel.

However, as we pointed out to the journalist in a tweet yesterday morning, the Arab boycott began prior to statehood, in 1945, and was in effect the day Israel declared independence in 1948.

We contacted Times of London editors to point out the error, and they upheld our complaint, issuing the following correction in the print edition of today’s paper:

Related Articles
Written By
More from Adam Levick
Economist: Is it possible to understand why Hamas fires rockets at civilians?
No, the Economist didn’t explicitly ask the question: Is it possible to...
Read More
Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *