CiF Watch prompts correction to Telegraph claim about Unit 8200 letter

Unlike the Guardian, the Telegraph’s coverage of one protest letter by 43 Israelis – threatening that they’d no longer serve in the IDF’s 8200 intelligence unit due to their opposition to “Israel’s military occupation over the territories” – hasn’t been at all obsessive. In fact, they’ve only published one story on the row to date – an AFP piece titled ‘Elite Israeli soldiers refuse to fight against Palestinians‘, Sept. 12th.
However, the report did contain a clear error, in a passage suggesting that the Israeli soldiers complained, in their letter, of “targeted assassinations”.

Telegraph
After contacting Telegraph editors and demonstrating that “targeted assassinations” was not mentioned in the letter, they wrote us back and informed us that have “removed the term ‘targeted assassinations’ from their online copy“.
Here’s the revised passage:
new
We commend Telegraph editors on their prompt and positive response to our complaint.

Written By
More from Adam Levick
Revealed: What Google could have told Observer editors about their NSA ‘source’
As Harry’s Place, Guido Fawkes and others noted earlier, The Observer today published, and...
Read More
0 replies on “CiF Watch prompts correction to Telegraph claim about Unit 8200 letter”