UK Media Watch prompts Telegraph correction to misleading photo illustrating HRW child labor report

Yesterday, we posted about a story in The Telegraph on April 13th based on a new 74-page report by Human Rights Watch claiming that Palestinian children “as young as 11″ are being employed under dangerous conditions in Israeli settlements “in breach of international law”. We noted that both The Telegraph article and the HRW report used the same exact 2010 Reuters photo to illustrate the alleged illegal use of Palestinian child labor by Israeli settlement farms in the Jordan Valley.
Here’s The Telegraph’s headline and photo.

In our post, we demonstrated that the photo doesn’t depict a Palestinian boy working at an Israeli farm (as most readers would assume). It actually depicts an underage Palestinian child illegally working at a Palestinian farm. 
After contacting editors at The Telegraph, they agreed to replace the photo. 
Here’s how it appears now.
The article also includes this addendum.
We commend Telegraph editors on the correction.
UK Media Watch also contacted Human Rights Watch (HRW) to alert them about their use of the same misleading photo and were told by a spokesperson that they’re currently looking into it. We’ll update you when we receive further communication from HRW. 
See UPDATE to this post here.

Written By
More from Adam Levick
Vote for us!!!
Our friends at the blog, Israellycool, are sponsoring a pro-Israel blogger competition,...
Read More
Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *