UKMW prompts Economist correction – retracts false claim on ‘Arabic song ban’

Yesterday, we posted about an article titled: ‘The Economist Explains: The status of Arabic speakers in Israel‘, included the bizarre claim that “Arabic songs were banned from Israeli radio for several decades.” We contacted the editor responsible for the article, who promptly responded to inform us that they upheld our complaint and removed the sentence in question.

Yesterday, we posted about an Economist article (‘The Economist Explains: The status of Arabic speakers in Israel, Nov. 24) which included the bizarre claim that “Arabic songs were banned from Israeli radio for several decades.”

economist-claim

However, as we clearly demonstrated in our post, there is absolutely no evidence that there was ever anything resembling a ban on Arabic songs in the history of the state, yet alone one lasting “several decades”.  Indeed, there have been Arabic programs (including music) on Israeli radio since the state’s founding. 

We contacted the editor responsible for the article, who promptly responded to inform us that they upheld our complaint and removed the sentence in question.  

They also added the following addendum:
economist-correction

For additional Economist corrections prompted by UK Media Watch and CAMERA, please see here.

Tags from the story
, ,
Written By
More from Adam Levick
Guardian’s Peter Beaumont omits key information in latest Bibi-Obama row
An article published this morning in the Guardian by their Jerusalem correspondent Peter...
Read More
0 replies on “UKMW prompts Economist correction – retracts false claim on ‘Arabic song ban’”