UKMW prompts Daily Express correction to 2 claims in same article that Tel Aviv is Israel’s capital

On Oct. 7th, we complained to Daily Express editors about an article that misleadingly used Tel Aviv as a synonym for Israel's capital twice in the same article. It took nearly two weeks, but editors upheld our complaint and corrected the two sentences.

On Oct. 7th, we complained to Daily Express editors about an article that misleadingly used Tel Aviv as a synonym for Israel’s capital twice in the same article, as we noted in a tweet to the journalist:

It took nearly two weeks, but editors finally corrected both sentences:

Here’s the first sentence we objected to:

Here’s the revised sentence:

Here’s the second sentence we objected to:

Here’s the revised sentence:

RELATED ARTICLES
Written By
More from Adam Levick
Guardian defends publication of letter deemed antisemitic
On August 20th, the Guardian published several letters in response to an article...
Read More
0 replies on “UKMW prompts Daily Express correction to 2 claims in same article that Tel Aviv is Israel’s capital”