British outlet corrects false claim about US Iron Dome funding

Last week we posted about an op-ed at the British outlet i news , written by their foreign correspondent Michael Day, which grossly mislead readers on the issue of West Bank settlements, and included one straight out factual error, in this sentence:

…Israeli defence minister Benny Gantz arrived in Washington, cap in hand, in search of $1bn in emergency military aid in order to replenish Israel’s Iron Dome defences and restock its bomb supplies.

As we noted in our post, the $1bn in US aid was only for the Iron Dome defence system, not for offensivebomb supplies”, a fact we demonsrated to to editors by citing the full text of the legislation passed by the US House of Representatives in late September authorising the funding.

Our complaint was upheld, and the following correction was published in the Nov. 3 print edition.

Related Posts

Guardian continues to ignore Al-Haq’s terror ties

Written By
More from Adam Levick
Times of London strangely features the Brexit analysis of anti-Semite, Israel Shamir
An article (pay wall) at Times of London on international media reports about Brexit (Glee,...
Read More
0 replies on “British outlet corrects false claim about US Iron Dome funding”