Daily Mail corrects errors in piece on Emma Watson row

A Jan. 4 Daily Mail article on Danny Danon’s baseless accusation of antisemitism against actress Emma Watson included multiple errors – beginning in the headline and strap line:

However, “envoys” did not charge Watson with antisemitism, as the headline claims.  The only one who leveled the accusation was Danny Danon, who is Israel former UN Ambassador.  Moreover, since Gilead Erdan, Israel’s current UN Ambassador, though critical of Watson, didn’t accuse the actress of antisemitism, no “envoys” made the accusation.

The error is repeated in the opening sentence:


The fifth paragraph also repeats the erroneous claim:

We complained to the Daily Mail under the terms of the Accuracy clause of the Editors’ Code of Practice, and our complaint was upheld.

Here is the revised headline and strap line:

The opening sentence was also revised:

Here’s the new sentence five paragraphs down:

The error was significant because by falsely characterising Danon – who currently has no position within the government, and is not even an MK – as the current ambassador, it imputed far greater significance to his unfair accusation than was warranted, and we’re glad Daily Mail editors set the record straight.

Related Post

Emma Watson is NOT antisemitic. But, questions about her Palestine ‘solidarity’ remain.

Written By
More from Adam Levick
UKMW prompts Guardian correction to claim the Balfour Declaration granted Palestine to the Zionist Federation
The Guardian upheld our complaint to an article which erroneously claimed that...
Read More
Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *